Så mange har vært på besøk

søndag 4. desember 2011

Rehabilitering

Huset vårt.....hmmm....hvor skal jeg begynne.......
Vi kjøpte denne eiendommen for snart 6 år siden, med naust, løe og hovedhus. På kjøpet fikk vi med rotter, ødelagt kloakkanlegg, en fjellside som må sikres, store vannskader og råte.....uff og uff, listen er lang. Når man kjøper en gammel eiendom som dette dukker det opp ting som man har regnet med og mye som man ikke hadde regnet med.
Vi startet med å bo oss inn, samtidig som vi måtte bli kvitt de største problemene. Er glad for det, at vi brukte tid på å finne ut hvor i hagen vi trivdes best, hvor det er værhardt, og hvor det var lune kroker.
På denne tiden var jeg ansatt i et arkitektfirma, så der fikk jeg god hjelp til å tegne huset slik vi ville ha det.
Når vi likevel måtte vente på byggesøknaden tok vi for oss naustet, fikset og flikket, deretter løen. Kjekt å ha noe som er ferdig:) 
Nå er Igangsettelsen innlevert kommunen, og vi er klar..... veldig klar for å begynne på hovedhuset. Min blogg vil handle mye om rehabilitering og interiør som jeg er lideskapelig opptatt av, og som opptar mye av dagene mine. 
Har jo erfart at ikke alt alltid blir som man hadde tenkt, og noe blir bedre enn man hadde sett for seg, heldigvis:)
Uansett, her er tegning på hvordan det skal bli....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...